Oglaševanje

Google ter številna druga spletna mesta in storitve so lahko brezplačni, ker uporabljajo oglaševanje. Prizadevamo si zagotoviti, da so oglasi varni, nemoteči in čim bolj primerni. V Googlu na primer ne boste videli pojavnih oglasov, saj vsako leto ukinemo več sto tisoč računov založnikov in oglaševalcev, ki kršijo naše pravilnike, vključno z oglasi z zlonamerno programsko opremo, oglasi za ponarejene izdelke in oglasi, ki poskušajo zlorabiti vaše osebne podatke.

Kako Google uporablja piškotke pri oglaševanju?

Oglaševanje je s piškotki učinkovitejše. Oglaševalci brez piškotkov težje dosežejo svoje ciljne stranke ali ugotovijo, koliko oglasov je bilo prikazanih in koliko klikov so prejeli.

Številna spletna mesta, na primer spletna mesta z novicami in s spletnimi dnevniki, sodelujejo z Googlom pri prikazovanju oglasov obiskovalcem. Piškotke lahko v sodelovanju z našimi partnerji uporabimo za različne namene, da na primer preprečimo, da bi vedno znova videli isti oglas, da zaznamo in preprečimo goljufije pri klikih ter da prikazujemo oglase, za katere je verjetneje, da vas zanimajo (kot so oglasi, ki so prikazani na podlagi spletnih mest, ki ste jih obiskali).

V naših dnevnikih hranimo podatke o oglasih, ki jih prikažemo. Ti strežniški dnevniki običajno vključujejo vašo spletno zahtevo, naslov IP, vrsto brskalnika, jezik brskalnika, datum in uro vaše zahteve ter enega ali več piškotkov, ki lahko enolično določajo vaš brskalnik. Te podatke shranjujemo zaradi več razlogov, od katerih je najpomembnejši razlog, da jih uporabljamo za izboljšanje naših storitev in za zagotavljanje varnosti naših sistemov. Podatki v teh dnevnikih postanejo sčasoma anonimni, in sicer tako, da odstranimo del naslova IP (po 9 mesecih) in podatke o piškotkih (po 18 mesecih).

Naši oglaševalski piškotki

Našim partnerjem želimo pomagati pri upravljanju oglaševanja in spletnih mest, zato ponujamo številne izdelke, kot so AdSense, AdWords, Google Analytics in vrsta storitev DoubleClick. Ko obiščete spletno stran ali vidite oglas, ki uporablja enega od teh izdelkov, bodisi v okviru Googlovih storitev, ali na drugih spletnih mestih oziroma aplikacijah, se lahko vašemu brskalniku pošljejo različni piškotki.

Nastavljeni so lahko iz različnih domen, vključno z google.com, doubleclick.net, invitemedia.com, admeld.com, googlesyndication.com in googleadservices.com. Nekateri naši oglaševalski izdelki omogočajo našim partnerjem uporabo drugih storitev skupaj z našimi storitvami (na primer storitev za merjenje oglasov in poročanje o njih), pri čemer lahko te storitve v brskalnik pošljejo svoje piškotke. Ti piškotki bodo nastavljeni iz njihovih domen.

Preberite več o vrstah piškotkov, ki jih uporabljajo Google in naši partnerji, ter o tem, kako jih uporabljamo.

Kako lahko nadzorujete oglaševalske piškotke?

Z nastavitvami oglasov lahko upravljate Googlove oglase, ki jih vidite, in onemogočite prilagajanje oglasov. Tudi če onemogočite prilagajanje oglasov, se vam bodo morda še vedno prikazovali oglasi, ki temeljijo na dejavnikih, kot so vaša splošna lokacija, ugotovljena na podlagi naslova IP, vrsta brskalnika in iskalne poizvedbe.

Piškotke številnih podjetij, uporabljene za spletno oglaševanje, lahko upravljate tudi z orodji za omogočanje izbire potrošnikom, razvite v okviru samoregulativnih programov v številnih državah, kot sta strani aboutads.info choices v Združenih državah in Your Online Choices v Evropski uniji.

Piškotke lahko upravljate tudi v brskalniku.

Druge tehnologije, uporabljene v oglaševanju

Googlovi oglaševalski sistemi lahko uporabljajo druge tehnologije, na primer Flash in HTML5, za funkcije, kot je prikaz interaktivnih oglasov. Uporabimo lahko na primer naslov IP za ugotavljanje vaše splošne lokacije. Oglaševanje lahko izberemo tudi na podlagi podatkov o vašem računalniku ali napravi, kot so model naprave, vrsta brskalnika ali tipala, vgrajena v napravo, na primer merilnik pospeška.

Lokacija

Googlovi oglasni izdelki lahko podatke o vaši lokaciji dobijo ali izpeljejo iz številnih različnih virov. Za ugotavljanje vaše splošne lokacije lahko na primer uporabimo naslov IP, natančne podatke pa dobimo iz vaše mobilne naprave. Lokacijo lahko izpeljemo tudi na podlagi iskalnih poizvedb. Podatke o vaši lokaciji nam lahko pošljejo tudi spletna mesta ali aplikacije, ki jih uporabljate. Google lokacijske podatke v oglasnih izdelkih uporablja za izpeljevanje demografskih podatkov, izboljšanje ustreznosti oglasov, ki jih vidite, merjenje uspešnosti oglasov in pošiljanje poročil z anonimnimi statističnimi podatki oglaševalcem.

Oglaševalski identifikatorji v mobilnih napravah

Za prikazovanje oglasov v storitvah, v katerih morda ni na voljo tehnologija piškotkov (na primer v aplikacijah za mobilne naprave), bomo morda uporabili tehnologije, ki delujejo na podoben način kot piškotki. Google identifikator, uporabljen za oglaševanje v mobilnih napravah, včasih poveže z oglaševalskim piškotkom v isti napravi zaradi usklajevanja oglasov med aplikacijami za mobilne naprave in brskalnikom v mobilni napravi. To se lahko na primer zgodi, če je v aplikaciji prikazan oglas, ki v brskalniku mobilne naprave odpre spletno stran. To nam pomaga izboljšati poročila o uspešnosti oglaševalskih akcij, ki jih pošiljamo oglaševalcem.

Če želite v mobilni napravi onemogočiti prilagajanje oglasov, upoštevajte spodnja navodila.

Android

  1. Poiščite nastavitve za Google na enem od teh mest (odvisno od naprave):
    1. v ločeni aplikaciji, imenovani Google Settings (Nastavitve Google);
    2. v glavni aplikaciji za nastavitve se pomaknite navzdol in se dotaknite možnosti Google.
  2. Dotaknite se možnosti Ads (Oglasi).
  3. Vklopite možnost za onemogočanje oglasov na podlagi zanimanja.

iOS

Naprave s sistemom iOS uporabljajo Applov oglaševalski identifikator. Če želite več informacij o trem, katere možnosti so na voljo pri uporabi tega identifikatorja, odprite aplikacijo Settings v napravi.

Od česa je odvisno, kateri Googlovi oglasi so prikazani?

Pri določanju, kateri oglas bo prikazan, se upošteva več odločitev.

Včasih je oglas, ki je prikazan, odvisen od vaše trenutne ali pretekle lokacije. Vaš naslov IP je običajno dober pokazatelj vaše približne lokacije. Tako lahko na domači strani mesta YouTube.com na primer vidite oglas za film, ki bo kmalu na sporedu v vaši državi, iskalna poizvedba »pica« pa bo morda prikazala rezultate za picerije v vašem kraju.

Oglas, ki ga vidite, je včasih prikazan na podlagi sobesedila na strani. Če si ogledujete spletno stran z nasveti za vrtnarjenje, vam bodo morda prikazani oglasi za opremo za vrtnarjenje.

V spletu boste včasih morda videli tudi oglase, ki temeljijo na vaši dejavnosti v aplikacijah ali v Googlovih storitvah, oglase v aplikacijah, ki temeljijo na vaši spletne dejavnosti ali oglase na podlagi dejavnosti v drugi napravi.

Včasih oglas, ki ga vidite na strani, prikaže Google, vendar ga je izbralo drugo podjetje. Morda ste se na primer registrirali na spletnem mestu časopisa. Časopis se lahko na podlagi podatkov, ki ste mu jih dali, odloči, kateri oglasi so primerni za vas in jih nato prikaže z Googlovimi izdelki za prikazovanje oglasov.

V Googlovih izdelkih in storitvah, kot so Iskanje Google, Gmail in YouTube, boste morda videli oglase, ki temeljijo na podatkih, kot je vaš e-poštni naslov, ki ste ga razkrili oglaševalcem, ti pa so ga nato posredovali Googlu.

Zakaj se mi prikazujejo Googlovi oglasi za izdelke, ki sem si jih ogleda(-la)?

Morda vam bodo prikazani oglasi za izdelke, ki ste si jih ogledali v preteklosti. Denimo, da obiščete spletno mesto, ki prodaja palice za golf, vendar jih pri prvem obisku še ne kupite. Lastnik spletnega mesta vas bo morda želel spodbuditi, da se vrnete in dokončate nakup. Google ponuja storitve, ki upravljalcem spletnih mest omogočajo, da svoje oglase ciljajo na ljudi, ki so si že ogledovali njihove spletne strani.

To deluje tako, da Google prebere piškotek, ki je že v brskalniku, ali ga shrani v brskalnik, ko obiščete spletno mesto z opremo za golf (če brskalnik to dovoli).

Ko obiščete drugo spletno mesto, ki uporablja Googlove storitve in morda nima nobene povezave z golfom, boste morda videli oglas za te palice za golf. To se zgodi, ker vaš brskalnik pošlje Googlu isti piškotek. Ta piškotek lahko nato uporabimo, da vam prikažemo oglas, ki bi vas lahko spodbudil, da kupite zadevne palice za golf.

Če obiščete spletno mesto z opremo za golf, lahko Google ta podatek uporabi, da vam prikaže prilagojene oglase, ko pozneje v Googlu iščete palice za golf.

Za to vrsto oglasa imamo nekaj omejitev. Oglaševalcem na primer ne dovolimo izbiranja ciljne skupine na podlagi občutljivih podatkov, kot so podatki o zdravstvenem stanju ali verskih nazorih.

Več informacij o Googlovih oglasih.